Shipment Tracking App

WEB APLICATION

Zastosowane technologie

UI/UX

PHP

PrestaShop

Integracje e-commecre

Rok

2020

Dowiedz się, jak stworzyliśmy wygodny panel dla firmy merchandisingowej, który przenosi zarządzanie logistyką e-commerce na wyższy poziom.

Ilekroć firma się rozrasta, kierownictwo staje przed wyzwaniem – jak usprawnić systemy w firmie, aby dostosować się do nowej rzeczywistości – rzeczywistości częstszego wysyłania większej ilości produktów. Jednak większość ludzi zapomina, że ​​usprawnienie łańcucha logistycznego można zrobić bez generowania dodatkowych kosztów co miesiąc.

Jako firma programistyczna doświadczona w tworzeniu oprogramowania dla logistyki doskonale wiemy, jak trudno jest zarządzać wieloma różnymi aplikacjami w ramach jednej firmy. Podejście ręczne jest czasochłonne, podatne na błędy i trudne do utrwalenia danych – generalnie dokuczliwe. Z tego powodu poleciliśmy naszemu klientowi dwa zaufane rozwiązania. Pierwsza dla optymalizacji kosztów – Shippo, druga dla personalizacji e-maili – Sendgrid.

Skrojone na miarę narzędzie do śledzenia nie tylko umożliwiłoby wykonywanie wielu operacji dostawy w jednym miejscu, ale także byłoby otwarte na dalsze rozszerzenia. W tym miejscu pojawia się TrackingMore. Integracja z tym narzędziem ułatwia dodanie pełnego wsparcia dla nowych przewoźników. Z kolei czas poświęcony na wyszukiwanie i drukowanie etykiet jest skrócony do minimum – niezależnie od firmy kurierskiej.

Nasze cele i wyzwania

  • Zbudowanie skalowalnego narzędzia do śledzenia, które będzie łatwe do rozbudowy
  • Stworzenie całej aplikacji zgodnie z deadlinem klienta
  • Zwiększenie wydajność procesów biznesowych poprzez zbieranie danych
  • Poprawienie komunikacji nowych i powracających klientów

Co zrobiliśmy?:

  • analiza przedwdrożeniowa
  • projekt makiet i layoutów UX
  • wdrożenie rozwiązań
  • optymalizacja
  • konsultacje i stałe wsparcie wdrożeniowe

Wprowadzenie do projektu:

Nasz klient skontaktował się z nami, aby opracować elastyczne rozwiązanie, które ułatwi jego codzienne zadania związane z logistyką. Chciał wykorzystać to, co już miał i zintegrować z dodatkowymi, polecanymi przez nas systemami.

To pomogło jego firmie

  • stać się łatwiejszą w zarządzaniu, 
  • złagodzić niepotrzebny stres pracowników poprzez usprawnienie komunikacji z dostawcami, 
  • upewnienie się, że przesyłki wysyłane do jego klientów dotrą do celu. 
  • docelowo pozwoliłoby mu to na uporządkowaną rutynę całej firmy i wykorzystanie nowoczesnej automatyzacji w łańcuchu dostaw.

Klient składa zamówienie na niestandardowy zestaw produktów z bazy danych e-commerce klienta.

Dane zamówienia są wysyłane do różnych serwisów wysyłkowych i CRM.

Do zamówienia wybierana jest najlepsza i najbardziej ekonomiczna opcja wysyłki. Wybór opiera się na lokalizacji, wielkości opakowania i dostępnych opcjach.

Aplikacja do śledzenia przesyłek otrzymuje informacje o zamówieniu z interfejsów API, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem panelu.

Dzięki integracji z oprogramowaniem TrackingMore etykiety i alerty są gromadzone w aplikacji nawet w przypadku bardzo niepopularnych przewoźników.

Powód stworzenia zupełnie nowej platformy śledzącej

Systemy śledzące, które były już dostępne na rynku, nie spełniały specyficznych potrzeb naszego klienta. Dla firmy merchandisingowej, która codziennie wysyła setki dużych przesyłek, priorytetem było uproszczenie procesu dostawy przy zachowaniu niskich kosztów.
Usuwając złożoność tradycyjnych systemów logistycznych, mogliśmy wyświetlać tylko te dane, które są rzeczywiście przydatne. Po zakończeniu przeszliśmy do funkcjonalności, której brakowało naszemu klientowi.
Dzięki temu agenci logistyczni Klienta:
uwolnili się od rutynowych zadań,
mogą skupić się na terminowej i wysokiej jakości obsługi klienta,
obniżyli koszty operacyjne, pracując bardziej efektywnie.

Funkcje

  • Podstawowe funkcje pulpitu nawigacyjnego aplikacji
  • Filtrowanie zamówienia według przewoźnika, statusu, aktywności i liczby wierszy
  • Odwiedzanie strony śledzenia konkretnego zamówienia
  • Wysyłanie automatycznych powiadomień e-mail z niestandardowymi szablonami
  • Automatyczne przypisywanie etykiety linku do każdego zamówienia w formacie PDF
  • Sortowanie zamówienia według projektu, adresu, usługi, statusu, daty
  • Sprawdzanie postępu wysyłki i wysyłanie alertów, jeśli coś poszło nie tak

Kilka słów o naszym Kliencie

Pracowaliśmy dla amerykańskiej firmy merchandisingowej. Ich podstawową zasadą jest silne skupienie się na promocji i rozpoznawaniu marki. Dostarczają markowe produkty z niestandardowymi logo i nadrukowanymi na nich detalami.
Klienci mogą zamówić wszystko, od akcesoriów, takich jak kalendarze, zegary, zabawki, artykuły na biurko po żywność i napoje. Produkt jest produkowany na zamówienie i wysyłany w ciągu kilku dni. Można złożyć zamówienie zarówno jako klient detaliczny jak i hurtowy.

Główne integracje

Shippo

dba o to, aby informacje przewoźnika były zawsze dostępne i aktualne, 
zmniejsza obawy naszych klientów o ciągłą potrzebę aktualizacji API przewoźnika, strony internetowej i regulaminu, 
pozwala zebrać informacje o kosztach wysyłki od wielu przewoźników i znacznie obniżyć koszty logistyki. 

SendGrid

ułatwia wysyłanie i śledzenie spersonalizowanych wiadomości e-mail, 
wiadomości są zawsze dostarczane na czas – co jest kluczowe w biznesie logistycznym, 
każda osoba na liście może otrzymać markową?spersonalizowaną? wiadomość o podróży swojej paczki. 

TrackingMore

umożliwia automatyczną synchronizację zamówień, 
zamiast pokazywać stronę śledzenia przewoźników – klient końcowy zobaczy teraz markową? stronę wyszukiwania, 
sprawia, że rozszerzenie liczby obsługiwanych operatorów jest bezproblemowe.

Porozmawiajmy o Twoim

kolejnym wyzwaniu

Napisz do nas, a skontaktujemy się. Zobaczymy, czy pasujemy i jak możemy sobie nawzajem pomóc.